Hoe is er gehandeld in 2017?
Elk jaar wordt er voor de Ledenvergadering een overzicht gemaakt van het aantal verschillende handelingen van het jaar ervoor.
Het blijkt elk jaar weer dat het grootste aantal handelingen voor het systeem wordt gedaan. Leden kunnen op allerlei manieren Wevertjes verdienen door iets te doen voor het systeem. Dat varieert van het bezorgen van post, stukjes schrijven voor het Weefgetouw, bestuurlijke taken tot het bakken van cake voor de Klets. In totaal waren dat 105 handelingen in 2017.
De echte winnaar is echter ‘Klussen in en om het huis’ met 39 handelingen, gevolgd door ‘Gebruiksgoederen’ (zoals bij de Ruilbeurs die we in 2017 nog hadden) met 27 handelingen en pal daarachter 26 handelingen voor ‘Vervoer’. Ook ‘Huishoudelijk werk’, ‘Naai- en verstelwerk’ en ‘Tuinonderhoud’ werden veel verricht.
Overige categorieën zijn ‘Computerhulp’, ‘Fietsreparatie’, ‘Persoonlijke verzorging’, ‘Presentatie Klets’, ‘Autoreparatie’, ‘Uitlenen materiaal’ en ‘Organiseren van activiteiten’.
In totaal werden er 291 handelingen verricht.
Het lid dat de meeste handelingen verrichtte deed dat bijna 2 per maand, namelijk 23 en degene die de meeste handelingen vroeg deed dat iets meer dan 1 per maand, namelijk 14.
Bij elke handeling zijn er twee winnaars: degene die iets laat doen en degene die iets voor een ander doet. Elke klus geklaard is Wevertjes waard!